سبد خرید 0

سؤالات متداول

معماری بومی را می توان، نوعی ساختار محلی یا منطقه ای تعریف کرد که برای بنای آن از مصالح و منابع سنتی منطقه ای استفاده می گردد. در نتیجه ، این معماری ارتباط نزدیکی با بافت خود دارد و از ویژگی های خاص جغرافیایی و جنبه های فرهنگی محیط پیرامون خود تاثیر می پذیرد. به همین دلیل ، این ساختمان ها منحصر به مکان های مختلف در جهان بوده و حتی به ابزاری برای تأیید هویت آن منطقه، تبدیل می شوند.

با توجه به چنین ویژگی های منحصر به فردی ، ممکن است تعریف معماری بومی تا حدودی مبهم باشد. پاول الیور در کتاب خود به نام “ساخته شده برای پاسخگویی به نیازها: مسائل فرهنگی در معماری بومی (2006) ، بخشی از پروژه ای با عنوان دائرالمعارف معماری بومی جهان “، درباره لزوم تعریف دقیق تر این اصطلاح می نویسد. تحقیقات وی منجر به تعریف معماری بومی به عنوان معماری شده است که خانه های مردم و سایر ساخت و سازها را که مربوط به محیط و منابع مربوط به آن ها بوده و معمولاً توسط صاحبان یا جامعه ، با استفاده از تکنیک های سنتی ساخته شده است را شامل می شود. این تعریف برای تأمین نیازهای خاص ، جای دادن ارزش ها ، اقتصاد و سبک زندگی یک فرهنگ خاص بیان می شود.

معماری اسلامی بخش مهمی از تاریخ معماری جهان است که به گفته تاریخ‌نگاران، اولین هنر سازگار با مفاهیم اسلامی و مورد پذیرش از سوی مسلمانان است.
برخی از محققان معماری اسلامی را برگرفته از معماری بیزانسی و ساسانی دانسته و برخی دیگر آن را بدیع و متأثر از مبانی اسلامی چون توحید و عدالت دانسته‌اند. رنگ‌های استفاده شده در معماری اسلامی، برگرفته از قرآن دانسته شده و کاشی، گچ و آجر بیشترین مصالح مورد استفاده در این نوع از معماری قلمداد شده است.

مسجد، آرامگاه و مدارس علمیه بیش از هر بنای دیگری نمایشگرِ معماریِ اسلامی دانسته شده و در طول دوره اسلامی معماران برجسته‌ای ظهور یافته‌اند.
سبک خاص معماری اسلامــــی بر سازه‌های دنیای مـــدرن نیز سایه افکنده و برخی از بناها نظیر برج آزادی در تهران و مسجد آیکونیک در شهر دبی، حاصل تلفیق نگاه مدرن و اسلامی در معماری است.

جامعه طراحان داخلی آمریکا(ASID) طراح داخلی را چنین تعریف می‌کند: «متخصصی برای طراحی فضاهای داخلی، با عملکرد و کارایی بالا که تخصص خود را از طریق آموزش‌های رسمی کسب کرده‌است.»
به همین دلیل است که بسیاری از طراحان داخلی تمام تحصیلات خود را برای یک معمار خوب شدن می‌گذرانند. طراح داخلی ممکن است مایل به تخصصهایی از انواع طراحی داخلی برای توسعه دانش فنی خاص به آن منطقه باشد.زیبایی در طراحی سایت مستلزم این است که دانش در زمینه طراحی داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو فعالیت کنید.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

جدیدترین دوره ها

مشاهده همه

نمونه کارها

کارهایی که تا کنون انجام داده ایم

طرح های اجراشده
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://fellowarchtect.ir/?p=1608